Turbózd fel magad a vizsgaidőszakra!

brain-gluten

Az agyunk a legtelhetetlenebb szervünk, működéséhez rengeteg energiára van szükség, átlagosan naponta 100-140 gramm szőlőcukornak megfelelő szénhidrátot vesz fel. Fontos azonban, hogy ne tiszta cukorból, hanem jó minőségű, teljes kiőrlésű gabonából, fehérjéből és zöldségekből, gyümölcsökből kapja az energiát, ezáltal az egyenletes és lassú felszívódással stabilan tartsa a vércukor szintet. Most, hogy megint nyakunkon van a ZH-k és vizsgák kínkeserves időszaka, érdemes tehát jobban odafigyelni és felfokozni agyunk teljesítményét.

Fogadjunk, hogy te sem iszol eleget!

 Na nem, nem úgy! Vizet. Egy átlagos felnőtt szervezetnek 1,5–2 liter tiszta folyadékra van szüksége a normál működéshez, ez az elvégzett fizikai és szellemi munkával arányosan növekszik. Ne hagyd magad kiszáradni! Ha pár napig odafigyelsz, látványosan jobb lehet a teljesítőképességed (és nem csak az íróasztalnál)! Jó ötlet, ha teát főzöl magadnak, és azt kortyolgatod, mert alacsony csersav tartalma miatt az érzékeny gyomrúak is élvezhetik. A fekete teában több koffein található, mint egy átlagos csésze presszókávéban, emellett pedig a zöldtea élénkítő hatása hosszú órákig is tarthat.

Egyél változatosan!

Nem kell vegetáriánussá válnod de jó, ha tudod, hogy a szükséges energia egy részét ajánlott zöldségekkel és gyümölcsökkel elfogyasztani. A fehérjében gazdag hüvelyes magvak gazdagok jó zsírsavakban és vitaminokban, a tengeri halakban található esszenciális halolajak a bennük rejlő omega-3 zsírsavnak köszönhetően pedig hozzájárulnak a csavaros agyműködéshez.

Doppingolj kávéval!

A kávéfogyasztással nem válthatod ki az alvást! Ezt jó, ha felírod, mert június végére nem fogsz rá emlékezni. Igaz, hogy minimálisan megemeli a vérnyomást, segíti az anyagcserét, és hosszú távon is élénkíti az agyat, de savassága miatt napi két-három csészénél többet nem ajánlott meginni.

Agyfrissítők

A csokoládét mindenki imádja, ezért jó hír, hogy az egyik legkiválóbb rövidspektrumú élénkítő. Emellett e magas kakaótartalmú nasi beindítja az endorfintermelést, ezért kicsit boldogabbak is leszünk tőle. Ha hosszú távú pörgetőszert keresel, akkor a legegyszerűbb, ha multivitamint vásárolsz, amelyben a C-vitamin, az E-vitamin és az A-vitamin együtt megtalálható. A C- és E-vitaminok az immunrendszered boldogulásáért tesznek sokat, az A-vitamin pedig segít a szemed működésében. A ginkgo bilobából készült termékek javítják a szerveid vérellátását, de érdemes időben elkezdeni a szedésüket, mert nem érezhető egy-két nap után a hatásuk.

A szerzőről Összes bejegyzés megtekintése

Máté Csilla

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Hozzászólás írásához, kérjük jelentkezz be.