Karanténba zárt közösségi média

Életünk minden területe tagadhatatlanul megváltozott a koronavírus-világjárvány megjelenése óta, nincs ez másként a közösségi média használatunkkal sem. Habár a legnépszerűbb hashtagek a több mint egymilliárd felhasználóval rendelkező Instagramon továbbra is a #love, #instagood és #fashion, számos új trend indult, amellyel kifejezhetjük magunkat a karantén alatt. Cikkünkben ezekből szemezgettünk.

A közösségi média szerepét és életünkre gyakorolt hatásait sokan vizsgálták már. Létjogosultságuk egyik alapja mindenképpen az emberekben rejlő önkifejezési és közlési vágy, hogy elmondhassuk, ami bennünk van, és mások meghallgassák azt. Életünk boldog pillanataival előszeretettel büszkélkedünk, a nehéz időkben pedig szolidaritást és együttérző like-okat várunk. A világjárvány miatt otthonukba zárt tömegek az internetet is felhasználják arra, hogy elviselhetővé tegyék az izolációt.

A párnakihívás

A közösségi médiában eddig is gyakoriak voltak a különféle kihívások. Mostanában találkozhattunk azzal, hogy előnytelen, illetve régi képet kell megosztanunk, vagy hogy kiposztolunk egy nőies képet magunkról, ezzel buzdítva nőtársainkat az önmegvalósításra. Egy igazán furcsa jelenség azonban a #Pillowchallenge és a #Quarantinepillowchallenge hashtagek alatt található. Érdemes megnézni, ahogy több tízezren „párnába öltöznek”. A kihívás teljesítéséhez semmi kézügyességre vagy különleges képességre nincs szükség, csupán egy párnára, amit magunkra csatolva máris teljesítettük a feladatot.

Otthon sportolok

A bezártság kezdete után nem sokkal megjelentek az otthoni edzésre és mozgásra figyelmeztető posztok is, hiszen a világjárvány sem lehet indok arra, hogy elhagyjuk magunkat. Valakit a csinálj 10 fekvőt kihívással lehet buzdítani a sportolásra, de számos fitnesz guru is segít abban, hogy motiváltak maradjunk a mozgásra. Például a több mint ötmillió követővel rendelkező Pamela Reif (@pamela_rf), német sportikon különféle edzésterveket készített, melyekről egyszerűen tudunk Instagram Story-ba is tudósítani, ha szeretnénk. Az #Itrainathome, azaz „otthon edzek” és a #letsmoveathome hashtagek alatt rengeteg további posztot találhatunk, ha bepillantanánk mások sportolásába.

Minden nap egy smink

Pszichológusok sora tanácsolja, hogy a bezártság és a home office során is segít a nehézségek leküzdésében, ha ugyanúgy felöltözünk, mintha munkába mennénk. Ennek különleges eszköze lehet a smink is, ami önbizalmat adhat, és emlékeztet arra, hogy ne hanyagoljuk el magunkat. Egy magyar sminkes, Kürti Nanett (@naanett) indította el a #mindennapegysmink mozgalmat, amihez elsősorban sminkesek, de bárki más is csatlakozhat. A törekvés lényege, hogy a karantén napjain egy-egy új sminkkel kell előállni, és azt természetesen posztolni. Nanett nem titkolt célja egyébként, hogy a munka nélkül maradt sminkeseket bátorítsa a gyakorlásra, hogy ne essenek ki a rutinból. A sminkalany jellemzően a sminkes maga vagy egy vele karanténba zárt személy. Nanett home office munkáit a @nanett.on.nanett profilon láthatjuk.

Karantén napló

Gulyás Lídia (@lidiaontheroad) influencer egy ideje már magyar Instagram oldallal is rendelkezik, és @szialidia profiljával számos magyar GIF-csomagot és sztorisablont oszt meg követőivel. A koronavírus témára is kaptunk tőle egy adag tematikus GIF-et, valamint elindította a Koronanaplót. A naplóbejegyzések olyan üzenetekből állnak, amiket a karantén során követői osztanak meg vele. Szó van bennük reményről, reménytelenségről, félelmekről, hitről, haragról, unalomról, pótcselekvésekről, jobb és rosszabb napokról. A képekkel pedig a szolidaritást növeli és azt sugallja: sosem vagyunk egyedül.

D7F10D74-54B4-4F1C-8315-35B97CEB8718

Forrás: @szialidia Instagram story

Maradj otthon!

Természetesen számos más módon is elmeséljük napjainkat a karantén alatt. Megmutatjuk, mit főztünk vagy rendeltünk, hogyan támogatjuk a kisvállalkozásokat, a kedvenc éttermünket vagy a helyi termelőket. Körbefotózzuk, ahogy virágot ültetünk, füvet nyírunk, a teraszon napozunk, festünk, horgolni és koreaiul tanulunk. Tejszínhabfújós, dalmegosztós, Instagram algoritmussal játszós kihívások tömkelege lepi el a feedünket. Így tesszük könnyebbé, hogy engedelmeskedjünk a minden YouTube videó előtt hozzánk forduló Győrfi Pálnak és kibírjuk, hogy otthon maradunk.

Források: 1, 2, 3, 4, 5 


JURÁTUS HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS



A szerzőről Összes bejegyzés megtekintése

Varga Dominika Kincső

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás írásához, kérjük jelentkezz be.