3+1 cég, amikről soha nem gondoltad volna, hogy magyar

Edzőcipő, sífelszerelés, fehérjepor és energiaital– tudtad, hogy ezeken a piacokon magyar cégek értek el példátlan sikereket?

Dorko 

Egy forgalmas belvárosi utcán végigsétálva – rendes jogrendben természetesen – minden harmadik tinédzser DRK márkajelzésű tornacipőt, hátizsákot visel magán, nem is sejtve, hogy a fiatal márka a Dorogi Gumigyárhoz kötődik. A Dorko büszke a retro gyökereire. Céljuk az volt, hogy a hetvenes években divatos dorkónak becézett cipőket visszahozzák a divatba, így tisztelegve a múlt iránt. A ruházati márkát 2014-ben alapította Gém Péter, aki magyar művészekkel is együttműködik a design kialakításakor.

A társadalmi felelősségvállalás jegyében olyan ruhakollekciót is készített, melynek bevételét a látássérülteket segítő vakvezető kutyák képzésére ajánlottak fel. Így jött létre a Propaganda nevű termékcsalád, melynek keretében karitatív szervezetekkel együttműködve hívják fel a figyelmet fontos célokra, például a női összetartásra, vagy az állatvédelemre a Tetovált Állatmentőkkel karöltve.

A környezetvédelmet szem előtt tartva a Greenpeace „Jövő zöld városa” kampányához csatlakozva a Remember Your Roots termékekkel szeretné támogatni a városok zöldebbé tételét azzal, hogy, aki jelképesen örökbe fogad a Greenpeace Magyarország által egy növényt, az ezt igazoló oklevelét felmutatva 10% kedvezményben részesül.

Ha szeretnél megfizethető, sportos, stílusos ruházati márkát támogatni, amely büszke magyarságára és fontos célokra is felhívja a figyelmet, akkor nézz szét a Dorko-nál!

Heavy Tools

A Dorko-val ellentétben a Heavy Tools már régi rókának számít a sportruházati piacon, de nem akarja az ember orra alá dörgölni magyarságát. Bár a vállalkozás 1988-ban Ausztriában indult, és szörfdeszkákat kezdett el gyártani, a nagy sikerre tekintettel kibővítették a terméklistájukat, és Mountain Bike-ot, illetve BMX-et is elkezdtek árulni.

Az osztrák cég megszűnése után 1997-ben egy magyar leányvállalat örökölte meg a Heavy Tools nevet, és profilt váltottak: extrém sporteszközök helyett ruházati cikkeket kezdett el tervezni és piacra dobni egy tehetséges magyar csapat. Azóta bizonyára már minden síelő, snowboardozó találkozott a márkával az osztrák sípályákon, vagy maga is ezt hordja. Sífelszerelésen kívül előállítanak kényelmes, sportolásra alkalmas darabokat és a „smart casual” dresszkódba illő ingeket, hosszú nadrágokat is.

tozsde

BioTech USA 

Az angolosan csengő cégnév mögött egy magyar sikertörténet áll. A sporttáplálék-kiegészítőkkel foglalkozó Pest megyei vállalat eredetileg egy amerikai család tulajdonában állt, akik saját készítményeiket kezdték el árulni többek között itthon és a régióban is, majd a márkanevet Lévai Ferenc magyar vállalkozó vette át, a receptúrával és a kapcsolatrendszerrel együtt. A vállalkozó megtalálta a piaci rést a magyar piacon, és a BioTech USA készítmények hamarosan minden sportoló étrendjében megjelentek, a kulacsok pedig minden edzőtermi látkép elengedhetetlen kellékévé váltak.

A cég 1999-ben került magyar tulajdonba, 2005-ben nyitották meg első saját üzleteiket, amikből ma már több, mint 150 található országszerte. 2010-ben elkezdték bővíteni külkereskedelmi kapcsolataikat, melynek köszönhetően ma már 70 országban forgalmazzák termékeiket, továbbá frissítették termékpalettájukat, saját kezükbe vették a gyártást, megújították a csomagolást, ami újabb lökést adott a cégnek.

A társaságot Európában is az egyik legnagyobb piacvezető vállalatként tartják számon, 2015-ben bekerültek a TOP5 Európai étrendkiegészítő márka közé.

HELL Energy

A Hell Energy megmutatta, hogy nem csak a pálinka lehet nemzeti ital: az energiaital márka 4,5 millió dobozt gyárt naponta, ami előreláthatóan hamarosan átlépi a napi hétmillió dobozszámot, és mindez egy borsodi családi vállalkozásból indult. A vállalkozás ma már rendelkezik miskolci és budapesti irodákkal is, saját töltőtöltőüzemmel, és a klasszikus tuttifruttin kívül többféle ízesítéssel. Az ördögfejes italok ma már a boltok 80%-ában megtalálhatók. Azonban a HELL nem elégedett meg a hazai sikerekkel, és belépett a nemzetközi piacra is: a HELL ötven másik országba is szállít, amelyből kilenc államban piacvezető. Nemrég szabadalmaztatták az egyedülálló megoldást, melynek segítségével köröm helyett már ujjbeggyel is nyitható a dobozuk.

shelf-3840437_1280

Ezek, és sok más családi vállalkozásból multivá fejlődött hazai cég a tökéletes példája annak, hogy kitartással, jó ötlettel és szorgalommal bármi elérhető, akár az „amerikai álom is”, anélkül, hogy országhatáron kívül kéne szerencsét próbálnunk.

Források: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8


JURÁTUS HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS



A szerzőről Összes bejegyzés megtekintése

Dörfler Dóra

Vélemény, hozzászólás?

Hozzászólás írásához, kérjük jelentkezz be.