Minden évben történik valami változás a tananyag elérhetőségét illetően. Amikor én gólya voltam, akkor az ETR volt használatban (igaz, csak az első tárgyfelvételig), és a megjegyezhetetlen és kimondhatatlan maucuaaaa, illetve kabarghhaaa kódokkal tudtunk hozzájutni a házi gyanánt feladott anyagokhoz.
Az ETR rendszertől való könnyes búcsú után megismerkedtünk a Neptunnal, amit ugyebár senkinek sem kell bemutatni, mindnyájan ismerjük pozitív és negatív tulajdonságait egyaránt. A Neptun Meet Street felületét hellyel-közzel megtanulgattuk kezelni már, bár sokszor még két év gyakorlat után is nehéznek bizonyult megtalálni bizonyos jól elrejtett dokumentumokat, valami hiba pedig bárhol becsúszhatott, akár a feltöltő oldaláról, akár a letöltés során, és néha teljesen le is fagyott a rendszer.
Ami viszont ennél még jobban tud működni, az a Moodle. Először körülbelül egy évvel ezelőtt hallottam róla, amikor egy másik egyetemre járó ismerős mesélte, hogy mennyire könnyen használható és átlátható a működése, valamint minden változást gyerekjáték követni rajta, de bevallom őszintén, nem foglalkoztatta a fantáziámat annyira a dolog, hogy utánanézzek mi is ez tulajdonképpen. A 2016/2017-es tanév őszi szemeszterétől kezdve Karunkon is bevezetésre kerül a Moodle, tehát kicsit közelebb éreztem a témát magamhoz, és gondoltam, megnézem, mégis miről van szó.
A leghitelesebb és legmegbízhatóbb forráshoz nyúltam tehát, rákerestem a Wikipédián. És egészen pontosan azt találtam, hogy a Moodle nem más, mint egy nyílt forráskódú, ingyenes licenc alatt terjesztett, PHP nyelven íródott eLearning keretrendszer. Igen, tehát ebből ismerős a licenc és az eLearning keretrendszer kifejezés, úgyhogy inkább más irányból közelítettem meg a kérdést. Beléptem a saját felületemre a www.moodle.elte.hu címen a Neptun kódomat és jelszavamat használva, aztán elkezdtem nézelődni, mit is találhatok.
Kissé elszomorodtam, hogy nem sok anyagot találtam feltöltve, mindössze két tanszék, a Jog és Állambölcselet és a Pénzügyi Jogi Tanszék tett közzé számomra elérhető anyagokat, de hallgatótársaimtól érdeklődve is azt tapasztaltam, hogy
még eléggé gyerekcipőben jár a dolog, és évfolyamonként alig egy-két kurzus érhető el a felületen.
Ha az oktatók kiaknáznák a rendszerben rejlő lehetőségeket, egy kattintásra lennénk a dolgozatokon elért pontjainktól (maximális diszkréció mellett, amit a Neptun-kódos lista nem biztosít), nem kellene három-négy eltérő felületről összevadásznunk a segédanyagokat, és többé nem az otthon megoldandó jogeset lediktálásával telne a szünetünk. Azonban az alacsony kihasználtság ellenére is pozitív tapasztalat volt az oldal, valóban könnyen átlátható a rendszer. Bízunk benne, hogy rövidesen több tanszék több oktatója is meg fog ismerkedni vele, és segíthetjük egymás munkáját, tanulását a Moodle-t használva.